lördag 5 januari 2013

Tårtor

Från början

Så här såg det ut när jag hade gjort min första tårta. Den är till min mamma på hennes 60-årsdag och var väl inte den snyggaste tårtan jag gjort men alla måste börja någonstans. Den är täck med färdiga marsipanlock vilket jag aldrig kommer att använda igen. Tårtorna är staplade direkt på varandra, det funkade men är inte att rekommendera. Sedan är den dekorerad med 60 rosa kristyrblommor och tre rosor. Som sagt man lär av sina misstag.


Tårta nummer två blev en 200-års tårta. Jubilarerna fyllde 30, 40, 50 och 80 år och önskemålet var blått men inte för mycket. Så det fick bli ett täcke av vanlig marsipan blandad med mandelmassa och 200 små blå förgätmigej på tårtan. Denna gången har jag en tårtbricka i mellan tårtorna som stöttas upp av sugrör, blev definitivt ett bättre resultat. Fast finishen kunde ju varit bättre.


Fler tårtor kommer så håll utkik.
Kram Irré

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar